17.31

Har precis ätit det sista av blåbärspajen som jag bakade igår ! :) Den var lika god idag som igår .. om inte godare ! Fick i alla fall bra betyg av Andreas kompis Jerry som fick smaka en bit han också ! Så då blev man glad . Fast alla Andreas kompisar tjatar på att jag ska baka något hela tiden . Jag tycker inte så mkt om att äta det jag bakar . Blir mest trött på smaken medans jag bakar det jag nu gör ! Om det inte är paj förståss .. då kan jag äta hur mkt som hellst . Jag är en sucker för pajer, tårtor & lussebullar till julen ! :)
Fick iofs en kännsla igår att jag längtar till julbakningen . Älskar alla luckter & smaker . Speciellt när man bakar knäck, lussebullar & gör allt julgodis . Då osar det en massa luckter som man bara älskar ! Fast det är iofs ett bra tag tills dess .. så jag får nog vänta lite mera !

Andreas fick åka tillbaka till hans mormor . Dem tror att hon kommer dö idag ! Så alla släktingar skulle åka till sjukhemmet där hon bor på ! Fast vissa av hans släktingar är så gävla giriga och pengakåta . Man blir nästan arg på dem . Hoppas att hon har skrivit ett bra testamente, så att dem inte får ett öre ! Andreas bryr sig inte ett dugg om pengarna . Han skulle hellre vilja ha hennes te-service om det skulle vara så . Nä, det är tråkigt när någon dör som är en nära . Men hon är ju ändå över 80 år . Så hon har levt ett långt & ett bra liv . Hon var tom inte äns rädd för döden . Hon visste att det skulle hända en dag eller senare ändå . Så skulle jag också vilja tänka, men om jag ska vara ärlig så är jag nog lite rädd för att dö . För man vet ju inte på vilket sätt man kommer göra det på ! Alla önskar väll att somna in . Ingen vill väll dö i en olycka eller bli mördad ! Men tänk om .. det kan ju hända en ! Usch .. nä, nu får jag sluta skriva om hemska saker ! Ska slänga mig i soffan, hälla upp en skål med ostbågar & bara slöa .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0