pulivalp

Nu har man inte skrivit på ett väääldigt bra tag ! Så jag tyckte att det var dax !!

Idag har jag och älsklingen vart ute i solen hela dan. Har t o m fått färg ! Så nu slipper man skrämma någon stackare som kanske tror att man är ett vandrande spöke ! ;p Så man hoppas att det är lika fint väder imorn, då får man passa på att sola liiite till. Men vi ska även åka iväg & kolla på vår valp vi ska köpa ! Så jag får ta en massa bilder som jag kan visa upp ! (: Räknade alla mina besparade pengar som jag hade i min sparbössa . Var fan över 2000 kr ! Och jag har inte sparat länge heller. Det går undana om man bara lägger ner mynt hela tide .. en hit och dit ! Nä, men hunden vi ska köpa kostar ändå 9.000 kr ! Det är ju en hel del, men vi viiiill så gärna ! Vi ska köpa en puli. Den får dredds & den har fåpäls & inte vanlig päls som hundar har



Den första bilden är på en pulivalp & den andra är en fullvuxen. Men en puli får inte dredds förens den är ca 1 till 1 ½ år ! Så det tar ju ett tag innan den får den tjocka pällsen ! Men är den inte söt ?! Vi fick idén att köpa en, för Andreas farmor har en & sen fick vi reda på att hans pappas kusin föder upp sådanna valpar ! Så .. imorn runt 2 ska vi dit ! Då kommer man ju bara bli såååå kär ! (:

nä, ska lägga mig i soffan & vila lite tänkte jag !
puss <3

Kommentarer
Postat av: Josie

Hej! Allt bra? (:

2009-05-02 @ 23:41:37
URL: http://josiieliive.blogg.se/
Postat av: Nina

Hejsan!

Blev nyfiken på hur det gått för er med anskaffningen av eran Puli :)

Vi funderar också på att skaffa en. Vem är uppfödaren du köpte din av? Vet du om dom har någon just nu som är till salu?



Med vänliga hälsningar

Nina

2012-04-10 @ 17:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0